omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

تور آنکارا

به آنکارا خوش آمدید

تور آنکارا : در این مقاله می خواهیم با پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا آشنا شویم.شهر آنکارا مهد فعالیت های سیاسی و اداری در کشور ترکیه می باشد و به همبن علت به عنوان پایتخت ترکیه برگزیده شده است.

بعد از شهر استانبول شهر آنکارا بزرگترین شهر کشور ترکیه نامیده شده است که جمعیت زیادی در آن ساکن می باشند.

هرچند شهر آنکارا به نسبت استانبول و آنتالیا مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است اما جاذبه های گردشگری فراوان و همچنین هتل های پنج ستاره با امکانات بسیار بالایی برای اقامت مسافران و گردشگران در این شهر وجود دارد بنابرای تور آنکارا می تواند گزینه ای مناسب برای مسافرت تفریحی و یا تجاری شما محسوب شود.

تور آنکارا

مهمترین دلایل سفر به آنکارا

  • پایتخت سیاسی کشور ترکیه است.
  • دومین شهر بزرگ گشور ترکیه است.
  • یک شهر تاریخی با معماری مدرن و جدید.
  • جاذبه های تاریخی فراوان.
  • مناسب برای خرید.

مردم شهر آنکارا به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و واحد پول این شهر نیز لیر می باشد.

ساعت در این شهر نیز یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد.

آب و هوای آنکارا

هر سال مسافران زیادی شهر آنکارا را برای مسافرت های تفریحی و حتی تجاری خود انتخاب می کنند اما بهترین زمان برای مسافرت به این شهر چه زمانی می باشد ؟

آب و هوای آنکارا معمولا ابری و بارانی است.در تابستان ها این شهر بسیار گرم است و در زمستان ها آب و هوای این شهر بسیار سرد است.

بهترین زمان برای مسافرت به آنکارا فصل تابستان و ماه های شهریور و مهر ماه است.درست است که در تابستان هوای این شهر گرم است اما گرمای آن مطلوب است و طاقت فرسا نمی باشد.

هزینه ی اقامت در هتل های آنکارا برای تمامی اقشار جامعه مناسب است و این موضوع به این علت است که هتل های زیادی با سطوح مختلف برای تمامی اقشار جامعه در این شهر وجود دارد.

جاذبه های گردشگری انکارا

دریاچه موگان

یک دریاچه ی کوچک بسیار زیبا دارای مناظر طبیعی و سرسبز و اب و هوای مطلوب برای پیک نیک و گذراندن اوغات فراقت می باشد که مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار دارد.

در امتداد دریاچه ی موگان رستوران هایی برای صرف غذا و همچنین مکان هایی برای صید ماهی درست شده است.

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

یک آکواریوم بسیار بزرگ و زیبا دارای نای داخلی و خارجی منحصر به فرد که در این آکواریوم انواع جانوران دریایی از قبیل کوسه ها و ماهی ها و لاک پشت دریایی و … را می توانید مشاهده کنید.

ارگ آنکارا

یک بنای تاریخی است که غلاطه ای ها آن را بنا کردن و سپس رومی ها آمدند و آن را تکمیل کردند.ارگ آنکارا داری معماری بسیار خاص و زیبایی می باشد که قسمتی از طراحی داخلی آن توسط رومی های شرقی و بخشی دیگر توسط سلجوقیان انجام شده است.در اطراف این ارگ زیبا مکان های سرسبزی برای استراحت وجود دارد که این مناطق از اب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار می باشند.

سالن تئاتر رومی ها

بقایایی از این اثار تاریخی در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.در این مکان شما می توانید تندیس های رومی مربوط به آن زمان را مشاهده نمایید.

موزه فرهنگ شناسی

این موزه در مقابل خانه ی اپرا واقع در بلوار طلعت قرار گرفته است.شما می توانید در این موزه آثار دستی زمان سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمایید.این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها پذیرای مسافرین می باشد.

موزه نقاشی و مجسمه سازی

این موزه نیز در نزدیکی موزه ی فرهنگ شناسی می باشد و شما می توانید در این موزه آثار جالبی از هنر ترک در قرن نوزدهم را مشاهده نمایید.این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها برای دیدن باز است.

چشمه های آب گرم معدنی

یکی از ویژگی های بسیار مثبت شهر آنکارا وجود 6 چشمه ی اب معدنی در این شهر می باشد که بسیار مورد توجه عموم مردم و مسافران و گردشگران قرار می گیردکیزیلجا حامام,هایمانا,آیاش کاپلیجا,ملیک شاه و مالیکوی نام های این چشمه ها می باشند.

مراکز خرید آنکارا

مرکز خرید و تجاری آرمادا

یک مرکز خرید بسیار بزرگ دارای 250 مغازه ارائه دهنده ی انواع برندهای معتبر دنیا.

این مرکز خرید دارای پارکینگ اختصاصی می باشد که گنجایش 2200 خودرو را دارد.

واقع در خیابان اسکی

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

شما می توانید با مراجعه به این مرکز خرید تمامی نیازهای خود را برطرف سازید.در این مرکز خرید بزرگ سالن امفی تئاتر و سالن سینما و مکانی برای بازی کودکان وجود دارد.

این نمرکز خرید 6 طبقه دارد.

واقع در منطقه ی مصطفی کمال

بازار باکیرجیلار چارشیسی

معنای نام این بازار به ترکی بازار مسگران می باشد.شما می توانید انواع مختلفی از ظروف مسی را مشاهده و خریداری نمایید.

همچنین در این بازار انواع آثار دستی و هنری و جواهرات و زیور آلات دست ساز نیز موجود می باشد.

واقع در منطقه بویاجی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.