omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

کاربرد اتاق تمیز

کاربرد اتاق تمیز
اتاق تمیز در صنعت میکرو الکترونیک و نیمه رسانه ها:
اتاق های تمیز در صنایع میکرو الکترونیک و نیمه رسانه ها به لحاظ درجه ی تمیزی به کلاس ۱ ، ۱۰ و ۱۰۰ طبق استاندارد FEDENAL209E و ISO4 و یا ISO5 تقسیم بندی می گردند کلاس اجرای صنایع میکرو الکترونیک بوده و از فیلترهای اولپا ULPA با راندمان۹۹/۹۹۷ جهت جذب ذرات با قطر   ۰/۱میکرون در این محیط ها استفاده می گردد. علاوه بر این در صنعت مخابرات نیز از اتاق های تمیز لامینار با کلاس ۱۰ جهت خنک سازی سیستم های مخابراتی استفاده می گردد.
اتاق تمیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی
امروزه در بیمارستان ها و مراکز درمانی فیلتراسیون هوا کاملاً ضروری و لازم می باشد. اتاق های عمل جراحی ، اتاق های ایزوله ، اتاق های استراحت بیماران ICU ، CCU و ….. نیازمند هوایی کاملاً پاک و تمیز می باشند اتاق های عمل جراحی چشم ، مغز و اعصاب به قدری حساس می باشند که می بایست در آن ها از اتاق تمیز کلاس B و A استفاده نمود چراکه  هر ذره ی کوچکی در حین عمل جراحی می تواند مشکلات جدی را برای بیمار بعد از عمل در پی داشته باشد. همچنین فیلتراسیون هوا در کل محیط بیمارستان می تواند از بیماری ها جلوگیری به عمل آورد.
اتاق تمیز در صنعت دارویی:
به طور کلی می توان اتاق تمیز در صنایع دارویی را به کلاس های A و B و C وD طبق استاندارد GMP تقسیم بندی نمود هر نوع عملیات ساخت در صنعت دارویی نیازمند سطح مشخصی از تمیزی در هر مرحله می باشد تا آلودگی ذره ای به حداقل برسد علاوه بر این در محصولات استریل،کنترل آلودگی میکرویی نیز ضروری و لازم می باشد از اتاق تمیز دارویی با کلاسA  جهت پر کردن ویال ( آمپول) و فعالیت های با رسیک بالا استفاده می گردد . از کلاس B می توان به عنوان پیش ورودی Back Ground اتاق تمیز  کلاس A و همچنین پر کردن آسپتیک (Aseptic Filling ) استفاده نمود.کلاس های D و C فضاهای تمیزی هستند که می توان در مراحل کم خطر تر در تولید محصولات استریل از آن ها استفاده نمود.
شرکت فراز کاویان با تولید تامین و تجهیزات اتاق تمیز آماده ی طراحی ساخت ونگه داری اتاق های تمیز طبق استانداردهای بین المللی می باشد .
اتاق تمیز در بیمارستان ها و مراکز درمان
 اتاق تمیز در صنعت دارویی 


    

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.