omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

تور آلانیا

آب و هوای آلانیا

آب و هوای شهر آلانیا بسیار معتدل و مطلوب می باشد.شما می توانید انواع مختلفی از گیاهان و میوه ها را در این آب و هوای مطلوب پرورش دهید.میوه هایی از قبیل پرتقال و موز و آواکادو و…

آب و هوای آلانیا در تابستان گرم است و رطوبت دارد و درزمستان ها نیز اب و هوای این شهر گرم و خشک می باشد.

بهترین زمان برای مسافرت به شهر الانیار فصل بهار و پاییز می باشد.زیرا در این فصول آب و هوای این شهر بسیار مناسب و دل انگیز است.

جاذبه های گردشگری آلانیا

شهر آلانیا دارای سواحل گسترده و مناظر طبیعی بسیار  زیبایی می باشد که این سواحل بزرگ و زیبا جزو پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آید.

موزه باستان شناسی

آثار باستانی موجود در این موزه مربوط به 600 سال قبل از میلاد مسیح می باشد.در این موزه می توانید آثار مختلفی از جنس مرمر و سرامیک و شیشه و موزاییک و … را بیابید.

همچنین در این موزه آثار تاریخی مختلفی مربوط به زمان عثمانیان و سلجوقیان در معرض نمایش همگان قرار گرفته است.

موزه مردم شناسی

سمبل شهر آلانیا قلعه ی کیزیل کوله نام دارد که در سال 1226 از آن به عنوان محلی برای مقاصد نظامی استفاده می شده است.منظور از احداث این قلعه در واقع حفاظت از اسکله ی    موجود در شهر آلانیا می باشد این قلعه بعد از بازسازی به یک بنای تاریخی برای نمایش مردم تبدیل شده که در آن آثار مختلفی از قبیل لباس و فرش و بشقاب و… نمایش داده می شود.

قلعه ی آلانیا

این قلعه تنها قلعه ای است که مربوط به زمان سلجوقیان می باشد و تا کنون حفظ شده است و در معرض دید گردشگران و توریست ها قرار گرفته است.این قلعه توسط علائدین کیقباد بنا شده است.

لرتیس-لرتی

این خرابه ها در فاصله ی 22 کیلومتری در شرق آلانیا قرار گرفته است.شاید برایتان جالب باشد بدانید که در این خربه ها بخش های مختلفی از جمله حمام و آب انبار و خانه هایی برای زندگی و همچنین یک سالن تئاتر کوچک قرار گرفته است.

برج سرخ

یکی از جذاب ترین و جال توجه ترین برج های دنیا برج سرخ نام دارد که از نظر ظاهری به شکل یک هشت ضلعی با ضلع های بسیار منظم می باشد.این قلعه به عنوان نماد 13 شهر شناخته شده است که ساخت آن به دلیل حفاظت از کارخانه ی کشتی سازی و همچنین به جهت جلوگیری از حمله های دریایی ساخته شده است.

Damlatash

یکی از قارهای بزرگ و قندیلی می باشد که برای بازدید توریست ها و گردشگران ایجاد شده است.دیدن از این قار بسیار لذت بخش و هیجان انگیز می باشد.

قایق بادبانی رودخانه ماناوگات

قایق رانی در این رودخانه بسیار لذت بخش است.توریست ها و گردشگرانی که به شهر الانیا مسافرت می کنند حتما قایق رانی در این رودخانه را تجربه خواهند کرد.

قایق رانی در سطح این رودخانه توسط مربیان انجام می شود و بسیار خاطره انگیز و پر هیجان می باشد.

پارک آبی واتر پلنت

این پارک آبی در فاصله ی 35 کیلومتری از شهر آلانیا قرار گرفته است و دارای انواع مختلفی لز لوازم ورزشی آبی از جمله سرسره های بلند و … می باشد.

برترین هتل های آلانیا
  • هتل لانگ بیچ       5 ستاره
  • هتل گرند اکان      4 ستاره
  • هتل بیگ بلو        3 ستاره

این هتل ها در زمره ی بهترین هتل های آلانیا قرار دارد و تمامی امکانات رفاهی را برای اقامت هر چه بهتر گردشگران ارائه می دهد.تمامی این هتل ها به صورت 24 ساعته پذیرای مسافران و آماده ی خدمت رسانی به آن ها می باشند.

بهترین رستوران های آلانیا
  • رستوران باهاما     واقع در محله ی کارسی در منطقه ی آلانیا دالتلماش
  • رستوران تئو       واقع در آلانیا آکچالی اوغلو
  • رستوران الیویا


تور آنکارا

به آنکارا خوش آمدید

تور آنکارا : در این مقاله می خواهیم با پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا آشنا شویم.شهر آنکارا مهد فعالیت های سیاسی و اداری در کشور ترکیه می باشد و به همبن علت به عنوان پایتخت ترکیه برگزیده شده است.

بعد از شهر استانبول شهر آنکارا بزرگترین شهر کشور ترکیه نامیده شده است که جمعیت زیادی در آن ساکن می باشند.

هرچند شهر آنکارا به نسبت استانبول و آنتالیا مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است اما جاذبه های گردشگری فراوان و همچنین هتل های پنج ستاره با امکانات بسیار بالایی برای اقامت مسافران و گردشگران در این شهر وجود دارد بنابرای تور آنکارا می تواند گزینه ای مناسب برای مسافرت تفریحی و یا تجاری شما محسوب شود.

تور آنکارا

مهمترین دلایل سفر به آنکارا

  • پایتخت سیاسی کشور ترکیه است.
  • دومین شهر بزرگ گشور ترکیه است.
  • یک شهر تاریخی با معماری مدرن و جدید.
  • جاذبه های تاریخی فراوان.
  • مناسب برای خرید.

مردم شهر آنکارا به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و واحد پول این شهر نیز لیر می باشد.

ساعت در این شهر نیز یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد.

آب و هوای آنکارا

هر سال مسافران زیادی شهر آنکارا را برای مسافرت های تفریحی و حتی تجاری خود انتخاب می کنند اما بهترین زمان برای مسافرت به این شهر چه زمانی می باشد ؟

آب و هوای آنکارا معمولا ابری و بارانی است.در تابستان ها این شهر بسیار گرم است و در زمستان ها آب و هوای این شهر بسیار سرد است.

بهترین زمان برای مسافرت به آنکارا فصل تابستان و ماه های شهریور و مهر ماه است.درست است که در تابستان هوای این شهر گرم است اما گرمای آن مطلوب است و طاقت فرسا نمی باشد.

هزینه ی اقامت در هتل های آنکارا برای تمامی اقشار جامعه مناسب است و این موضوع به این علت است که هتل های زیادی با سطوح مختلف برای تمامی اقشار جامعه در این شهر وجود دارد.

جاذبه های گردشگری انکارا

دریاچه موگان

یک دریاچه ی کوچک بسیار زیبا دارای مناظر طبیعی و سرسبز و اب و هوای مطلوب برای پیک نیک و گذراندن اوغات فراقت می باشد که مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار دارد.

در امتداد دریاچه ی موگان رستوران هایی برای صرف غذا و همچنین مکان هایی برای صید ماهی درست شده است.

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

یک آکواریوم بسیار بزرگ و زیبا دارای نای داخلی و خارجی منحصر به فرد که در این آکواریوم انواع جانوران دریایی از قبیل کوسه ها و ماهی ها و لاک پشت دریایی و … را می توانید مشاهده کنید.

ارگ آنکارا

یک بنای تاریخی است که غلاطه ای ها آن را بنا کردن و سپس رومی ها آمدند و آن را تکمیل کردند.ارگ آنکارا داری معماری بسیار خاص و زیبایی می باشد که قسمتی از طراحی داخلی آن توسط رومی های شرقی و بخشی دیگر توسط سلجوقیان انجام شده است.در اطراف این ارگ زیبا مکان های سرسبزی برای استراحت وجود دارد که این مناطق از اب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار می باشند.

سالن تئاتر رومی ها

بقایایی از این اثار تاریخی در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.در این مکان شما می توانید تندیس های رومی مربوط به آن زمان را مشاهده نمایید.

موزه فرهنگ شناسی

این موزه در مقابل خانه ی اپرا واقع در بلوار طلعت قرار گرفته است.شما می توانید در این موزه آثار دستی زمان سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمایید.این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها پذیرای مسافرین می باشد.

موزه نقاشی و مجسمه سازی

این موزه نیز در نزدیکی موزه ی فرهنگ شناسی می باشد و شما می توانید در این موزه آثار جالبی از هنر ترک در قرن نوزدهم را مشاهده نمایید.این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها برای دیدن باز است.

چشمه های آب گرم معدنی

یکی از ویژگی های بسیار مثبت شهر آنکارا وجود 6 چشمه ی اب معدنی در این شهر می باشد که بسیار مورد توجه عموم مردم و مسافران و گردشگران قرار می گیردکیزیلجا حامام,هایمانا,آیاش کاپلیجا,ملیک شاه و مالیکوی نام های این چشمه ها می باشند.

مراکز خرید آنکارا

مرکز خرید و تجاری آرمادا

یک مرکز خرید بسیار بزرگ دارای 250 مغازه ارائه دهنده ی انواع برندهای معتبر دنیا.

این مرکز خرید دارای پارکینگ اختصاصی می باشد که گنجایش 2200 خودرو را دارد.

واقع در خیابان اسکی

مرکز خرید کنت پارک آنکارا

شما می توانید با مراجعه به این مرکز خرید تمامی نیازهای خود را برطرف سازید.در این مرکز خرید بزرگ سالن امفی تئاتر و سالن سینما و مکانی برای بازی کودکان وجود دارد.

این نمرکز خرید 6 طبقه دارد.

واقع در منطقه ی مصطفی کمال

بازار باکیرجیلار چارشیسی

معنای نام این بازار به ترکی بازار مسگران می باشد.شما می توانید انواع مختلفی از ظروف مسی را مشاهده و خریداری نمایید.

همچنین در این بازار انواع آثار دستی و هنری و جواهرات و زیور آلات دست ساز نیز موجود می باشد.

واقع در منطقه بویاجی


تور بدروم

علت مورد توجه بودن تور بدروم از سوی گردشگران

تور بدروم : بدروم از شهرهای توریستی ترکیه است که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا پذیرا می باشد.

مکان و موقعیت جغرافیای بدروم به نحوی است که هم جاذبه های گردشگری و هم آب و هوای دلپذیر را برای این شهر به وجود آورده است.

این شهر زیبا در ساحل دریای اژه قرار دارد و دارای آب و هوای جزیره ای و مدیترانه ا ی است.  بدروم در هر زمان از سال استعداد پذیرش گردشگران را دارد.

هتل های بدروم با توجه به مکان و خدمات ارائه شده به مسافران در قیمت های متفاوت وجود دارند که میتواند گردشگران با توان های مالی متفاوت را ساپورت کنند.

بدروم شبه جزیره ای بزرگ است که به دو بخش شهر و روستایی تقسیم شده است. معماری های رومی به کاربرده شده در این شبه جزیره مکان های زیبای را به وجود آورده که برای بسیاری از گردشگران جذاب است. در این شبه جزیره بزرگ روستاهای کوچ زیبای وجود دارد که اغلب امکانات مهمان پذیری را درند.

در بدروم غذاهای دریای با تنوع مزه ها طبخ میشود که مورد استقبال گردشگران با ملیت های متفاوت است.

دانستنی ها در مورد بدروم

مدت زمان پرواز مستقیم تهران – بدروم 3 ساعت است.

اختلاف زمانی  ساعت ایران با کشور ترکیه 1.5 ساعت (عقب تر از ترکیه) است.

برای رفت و آمد داخل شهری در بدروم می توانید از اتوبوس استفاده کنید که هم راحت و هم ارزانتر نسبت به تاکسی های زردرنگ است.

از آنجا که بسیاری از گردشگران بدروم اروپایی هستند شما می توانید علاوه بر اینکه با لیر خرید می کنید با یورو نیز خرید کنید.

بهترین مکان های گردشگری در بدروم

بدروم تحت حاکمیت تمدن های متفاوتی بوده از این حیث آثار باستانی بسیاری از هر تمدن در بدروم وجود دارد.

قلعه بدروم

قلعه بدروم یا سنت پیتر مکانی باستانی است که ساخت آن توسط شوالیه های هوسپیتالر از سال 1402 تا 1437 به طول انجامید.  این قلعه پس از تسلط عثمانی ها به دست ترک ها افتاد. دراین قلعه برج های با نام های برج فرانسوی یا برج انگلیس وجود داره  که ملیت شوالیه ای که حفاظت آن برج را برعهده داشته به عنوان نام برای ان برج انتخاب شده است. علاوه بر برج ها مسجدی نیز در این قلعه ساخته شده که بنای آن به زمان سلطنت سلطان سلیمان پادشاه عثمانی بر می گردد.

در این قلعه در حاضر موزه زیر آبی بدروم تاسسیس شده که دیدن آن برای هر گردشگری شگفت انگیز و جذاب است.

شهر قدیمی بدروم

بیشتر قسمت های شهر بدروم معماری امروزی و مدرن را دارند ولی شهر قدیمی بدروم هنوز بافت معماری سنتی خود را حفظ کرده است. این محله قدیمی با خانه های سنگی سفید رنگش همواره مورد استقبال گردشگران و عکاسان است.

سالن تئاتر بدروم

سالن تئاتر بدروم با معماری رومی که دارد همواره محل برگزاری کنسرت ها ، مراسم های خاص و تئاتر های گوناگون است. این سالن از جمله آثار باستانی منحصر بفرد بدروم به شمار می آید.

ساحل تفریحی بدروم

بیشتر گردشگران برای قایق سواری ، حمام آفتاب و تفریحات آبی به این مکان سفر می کنند. البته تورهای یک روزه ای در ساحل بدروم برگزار می شود که گردشگران را به دیدن جزیره های مختلف و سواحل اطراف می برد.

تور کوش آداسی

تور کوش آداسی با بهترین قیمت !

تور کوش آداسی : کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی و ساحلی کشور ترکیه می باشد.تور کوش آداسی نیز مانند تور ترکیه در زمره ی تورهای پرطرفدار قرار دارد.این شهر به جزیره ی پرنده شهرت یافته است.

تور کوش آداسی

کوش آداسی در نواحی غربی کشور ترکیه قرار گرفته است.

شهر کوش آداسی یکی از جذاب ترین شهرهایی است که در حاشیه ی دریای اژه قرار گرفته است.یکی از مهمترین ویژگی های این شهر که موجب محبوبیت آن میان گردشگران شده است نزدیک بودن به جاذبه های تاریخی کوش آداسی می باشد . بیشترین درآمد شهر کوش آداسی از راه توریسم می باشد.

در اطراف دریا ی اژه هتل ها و رستوران های فراوانی برای استفاده ی توریست ها و گردشگران ایجاد شده است.

جاذبه های تاریخی از قبیل افسوس,دیدما,میلتوس,پراینه در نزدیکی شهر کوش آداسی قرار گرفته اند.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت تور کوش آداسی می توانید به سایت فیکس تراولز مراجعه نمایید.

آب و هوای کوش آداسی

کوش آداسی دارای آب و هوایی مدیترانه ای است که زمستان های آن معتدل و مرطوب و تابستان های آن بسیار گرم می باشد.نکته ی جالب در مورد اب و هوای این شهر این است که 300 روز آفتابی است.

معمولا اکثر تفریحاتی که شما می توانید در این شهر انجام می دهید تفریحات آبی است . بهتر است که در فصول سرما به  این شهر مسافرت نکنید.

بهترین زمان برای مسافرت به کوش آداسی ماه های خرداد تا شهریور می باشد.در این ماه ها کوش اداسی در بهترین شرایط آب و هوایی قرار دارد.

ژوییه جزو گرمترین ماه های سال کوش اداسی است.اگر در این ماه به شهر کوش اداسی مسافرت می کنید حتما به همراه خود کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی ببرید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری کوش اداسی

جزیره ی کبوتر

بعد از گذراندن 350 کیلومتر از بندر کوش آداسی به جزیره ی کبوتر می رسید.این جزیره دارای مناظر بسیار زیبا و دلربایی می باشد.در این جزیره یک قلعه وجود دارد که متعلق به دوران قرن 13 می باشد.این قلعه در زمان های قدیم به محلی برای استقرار دزدان دریایی تبدیل شد .

جزیره ی کبوتر مکانی بسیار دنج و مناسب برای قدم زدن در حاشیه ی دریا می باشد.کافه های بزرگ با طراحی منحصر به فرد برای گردشگران ایجاد شده است.

منطقه ی بندری

اکثریت جاذبه های گردشگری موجود در شهر کوش اداسی در مناطق بندری آن یافت می شود.

یکی از این جاذبه های گردشگری کاروانسرا می باشد.کاروانسرا توسط محمد پاشا در سال 1618 بنا شده.این بنا به مرور زمان و در جنگ خراب شد اما آن را بازسازی کردند و در سال 1967 با عنوان هتل کلاب کاروانسرا افتتاح شد.

در این منطقه هنوز هم می توانید خانه های قدیمی ساخته شده با معماری کهن و سنتی را مشاهده نمایید.

بازار بزرگی برای خرید سوغات ترکیه نیز در این منطقه قرار گرفته است.

ساحل بانوان

این ساحل در حدود 3 کیلومتر با شهر فاصله دارد.این ساحل به واسطه ی زیبایی هایی که دارد جزو محبوب ترین ساحل های کوش اداسی به شمار می اید.در این ساحل شما می توانید انواع ورزش های آبی و بازی های آبی پر هیجان را تجربه کنید.از این بندر برای افتاب گرفتن نیز استفاده می شود.

پریه نه

این منطقه ی بسیار زیبا دارای منظر سرسبز کوهستانی می باشد.زیبایی های این منطقه چیزی فراتر از عکس هایی است که شما از این منطقه مشاهده کرده اید.

از جمله ی جذابیت های این شهر مربوط می شود به معبد آتنا با طراحی کلاسیک و معماری مخصوصش می باشد که برای توریست ها و گردشگران محبوبیت فراوانی دارد.

دیدیما

یک بنای تاریخی و رویایی بسیار زیبا که این مکان به عنوان دومین مکان بزرگ مذهبی در جهان می باشد .این معبد درست شده از ستون های بسیار بلند که برخی از این ستون ها هنوز هم بعد از گذشت سال های زیاد سالم مانده است.122 ستون در این مکان وجود داشته است.

کرازلی

کرازلی نام یکی از روستاهای موجود در شهر کوش آداسی می باشد.این روستا دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و سرسبز می باشد و بهترین مکان برای پبک نیک و تفریح در کنار خانواده تان می باشد. و احساس آرامش برای شما به ارمغان می اورد.

مراکز خرید کوش آداسی

مرکز خرید کاله ایچی

معروف ترین مرکز خرید شهر کوش آداسی است که در محله ی کاله ایچی قرار گرفته است.این مرکز خرید بزرگ مکان بسیار مناسبی برای خرید و تفریح گردشگران می باشد.تفریحات خاصی در شب برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.شما می توانید نمایندگی برندهای معتبری از قبیل آدیداس و بنتون و نایک را در این مرکز خرید بیابید.

مرکز خرید سوکه

مرکز خرید سوکه دارای مغازه هایی است که لوازم و محصولات آن به نسبت سایر مراکز خرید دیگر به صرفه تر و مناسب تر است علاوه بر این این مرکز خرید در برخی از ماه های سال حراجی های بزگی برگزار می کند.

شما می توانید بهترین و مناسب ترین خرید خود از ترکیه را از مرکز خرید سوکه داشته باشید.

تور کیش

به جزیره زیبای کیش خوش آمدید

تور کیش : جزیره ی زیبای کیش یک جزیره بیضی شکل و بسیار زیبا  که از نظر موقعیت مکانی در فاصله ی 18 کیلومتری از بندر گرزه واقع در خلیج فارس قرار دارد. جزیره کیش ایران دارای مساحت 91 کیلومتر مربع می باشد. هر ساله افراد زیادی از ایران و کشورهای دیگر به جزیره کیش سفر می کنند .

برای مردم ایران تور کیش ارزان است به همین دلیل بسیاری از افراد به جای رفتن به کشورهای دیگر به کیش مسافرت می کنند . در ادامه همراه ما باشید تا بهترین جاذبه های دیدنی جزیره کیش را به شما معرفی نماییم .

به خاطر منطقه آزاد بودن آن، این جزیره با مراکز خرید متعدد، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های تفریحی و … به عنوان بهشت تجارت،  در نظر گرفته می‌شود. از این رو افراد زیادی کیش در صدد انتخاب کیش برای زندگی می باشند . با این حال زندگی دائم در کیش دارای مزایا و معایبی می باشد که خیلی ها تورهای مسافرتی کیش را به زندگی دائم در آن ترجیح می دهند .

نکته ی جالبی که در مورد جزیره ی کیش وجود دارد این است که این جزیره جزء 4 منطقه ی دنیا است که در آن مقدار اکسیژن خالصی که وجود دارد به نسبت سایر مناطق بسیار بیشتر می باشد. پیشنهاد میکنم اگر میخواهید سفرتان یک سفر خاطره انگیز شود و هرگز از یادتان نرود حتما از جزیره کیش به قشم نیز سفر کنید و چند روزی را در جزیره  اسرار آمیز قشم بگذرانید.

تور کیش نیز یکی از محبوب ترین تورهای تفریحی در میان مردم ایران است. نازلترین قیمت تور کیش را می توانید در سایت فیکس تراولز  بیابید.

تور کیش

درصد بالای اکسیژن خالص در این جزیره موجب می شود تا شما بعد از خرید و گشت و گذار در شهر احساس خستگی کمی داشته باشید.

تمامی گردشگران و مسافرانی که برای بار اول به این جزیر مسافرت می کنند به زندگی کردن به طور دائم در این شهر علاقمند می شوند و مهمترین دلیل این موضوع این است که در این شهر سکوت و آرامش خاصی حکمفرما می باشد.

مقدار پول و هزینه های سفر به کیش یا زندگی در آن از دید افرادی که از جاهای دیگر وارد این جزیره شدند شاید گران به نطر برسد ولی افرادی که در آن زندگی میکنند بین درآمد و هزینه ها تعادل دارند .

امنیتی که در این شهر وجود دارد زبان زد تمامی توریست ها و گردشگران ایرانی و خارجی می باشد. برای رفتن به کیش راههای مختلفی وجود دارد . راه زمینی کیش ، مسافرت به کیش با قطار و البته بهترین راه با هواپیما  می باشد. مسافران شیراز به کیش اکثرا با ماشین شخصی تا بندر عباس می آیند و سپس با لنج به جزیره کیش وارد میشوند .

جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد.اگر تور کیش را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده اید بدانید که هرگز در این جزیره حوصله ی شما سر نخوهد رافت.

شما می توانید روزهای خود را به بازدید از جاذبه های گردشگری کیش و شب های خود را به صرف شام در بهترین رستوران های این جزیره با موسیقی زنده و نمایش کمدی بپردازید. در ادامه برخی از این جاذبه ها را بیان می کنیم .

این شهر قدیمی در ساحل شمالی جزیره واقع شده‌است. مساحت آن حدود ۳ کیلومتر مربع است. شواهد حاکی از آن است که شهر حریره در اواخر دوره ساسانیان و  اوایل دوران اسلامی ساخته شده‌ است. بازدید از این مکان برای تارخ دوستان شگفت آور خواهد بود .

حریره کیش

حریره کیش

جزیره کیش چندین روستا دارد که هنوز هم افرادی در این روستاها زندگی میکنند. این روستای قدیمی جز آثار تاریخی این جزیره می باشند.

علاوه بر مردمانی که در این روستاها زندگی میکنند، در قسمت هایی از جزیره کیش خانه هایی وجود دارد که برای بومیان این جزیره است . برای اطلاعات بیشتر مقاله خانه بومیان کیش را مطالعه نمایید .

این کشتی در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو کیش به گل نشست و امروزه تبدیل به یک پارک و منطقه گردشگری ساحلی شده است. هنگام غروب و یک مکان زیبا برای قرارهای عاشقانه است .

شنا کردن در دریا یکی از تفریحاتی است که زن و مرد نمیشناسد. بانوان محترم میتوانند در این پلاژ با نهایت آرامش و امنیت به شنا و بقیه ورزش های آبی بپردازند . منطقه‌ای با وسعت ۲۰۰۰ متر مربع در شمال این جزیره برای ساخت پلاژ درنظر گرفته شده است.

یکی از معروف ترین این نقاط گردشگری کیش اسکله های آن می باشد . اسکله بزرگ تفریحی کیش در بین بقیه اسکله ها از طرفداران بیشتری برخوردار است .

در این مکان هم میتوان از امواج دریا و هم طلوع و غروب خورشید لذت برد . در ضمن یک مکان مناسب برای یک پیاده روی عصرانه می باشد.

اسکله کیش

اسکله کیش

پارک دلفین تنها پارک دلفین در ایران است. این پارک با مساحت 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است.  این مجموعه شامل پارک دلفین­ها، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز با انواع گونه ­های گیاهی، آکواریوم و سفره خانه سنتی می­باشد.

پارک آبی اوشن کیش بزرگترین پارک آبی کشور است . این پارک آبی روباز مساحتی بیش از 5 هکتار دارد و تمامی امکانات یک مجموعه آبی را در خود جای داده است .

یکی از جاذبه های منحصر به فرد جزیره کیش ، کاریز است . گفته می‌شود تشکیلاتی این چنینی در کیش حدود ۲۵۰۰ سال پیش توسط ساکنان شهر حریره ساخته شده‌است. این سازه برای جمع‌آوری، تصفیه و ذخیره آب برای ساکنان جزیره ساخته شده‌است.

کاریز

کاریز

  • درخت سبز کیش

    مجموعه درخت سبز در اطراف یکی از قدیمی‌ترین درختان لور ساخته شده‌است. نرده‌های چوبی و پیاده‌رو در فضای سبز شما را به این درخت قدیمی زیبا می‌برند.

  • گذر هنرمندان کیش 

ساخت این مجموعه به منظور معرفی فرهنگ هنری کشورمان به نسل جوان  و در کنار آن آشنایی و شناخت گردشگران خارجی با تمدن و تاریخ و مشاهیر هنرمند و ادبی ایران است.

جزیره هندورابی به اندازه قشم، کیش، هنگام و هرمز معروف نیست اما به زیبایی آن‌ها زیباست. این یکی از جاذبه‌های توریستی در جنوب ایران است که تقریبا هیچ‌کس در آنجا زندگی نمی‌کند. در این جزیره علاوه بر شنا و تفریحات آبی می توانید از موجوداتی همچون  لاک پشت دریایی کیش بازدید نمایید .

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

این پارک بزرگترین پارک جزیره بوده و گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند . مواردی مانند دریاچه مصنوعی با ۲۰ تا ۳۰ قایق، زمین‌های بازی کودکان، فواره و طبیعت سبز شگفت انگیز است . پیشنهاد می کنم علاوه بر پارک شهر از پارک ساحلی مرجان هم دیدن فرمایید .

پارک میرمهنا کیش دارای دو بخش بزرگ میباشد :

بخش اول این پارک از مسجد خاتم کیش تا اسکله ماهیگیری میرمهنا می باشد.  و بخش دوم این پارک از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک کیش است .

آوای خلیج فارس کیش

این مجموعه بزرگترین مجموعه فرهنگی و هنری جزیره کیش و البته ایران است. هر گونه خدمات و امکاناتی را که فکر می کنید در این مجموعه بکار رفته است. برای اطلاع از امکانات و خدمات این مکان به مقاله آوای خلیج فارس کیش مراجعه نمایید .

آوای خلیج فارس

آوای خلیج فارس

در این پارک امکان تماشای گوزن زیبا و اصیل ایرانی را در فضایی ۲ هکتاری خواهید داشت . شیر، گوزن، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان در پارک آهوان در کیش نگهداری می‌شوند.

بهترین هتل های جزیره کیش

وجود هتل های متعدد و دارای امکانات ، برای هر شهری که پذیرای مهمانان و توریست ها از کشورهای مختلف است ، ضروری می باشد. در جزیره کیش هم از سالیان گذشته سرمایه گذاری هایی در این زمینه صورت گرفته و هتل های متعددی ساخته شده است . در ادامه برخی از آنها را نام می بریم .

  • هتل پارمیس 

هتل پارمیس کیش یکی از هتل های 5 ستاره کیش می باشد. این هتل دارای بهترین امکانات اقامت ، اتاق‌های مجلل و  استاندارد بوده و آماده ارائه خدمات به مسافران می باشد . برخی از امکانات شامل استخر، جکوزی، سالن ماساژ و سالن بیلیارد می باشد .

هتل پارمیس

هتل پارمیس

  • هتل داریوش

یکی دیگر از هتل های 5 ستاره این جزیره هتل داریوش کیش می باشد . این هتل پنج‌ستاره و مدرن به عنوان نماد تاریخی ایران ، معماری منحصر به فرد آن و همچنین شکوه فرهنگ و تمدن ایرانیان گرامی را نشان داده‌ است.

  • هتل طلوع خورشید

هتل طلوع خورشید نزدیک ساحل قرار دارد . با اقامت در این هتل امکان دسترسی آسان به مراکز خرید مثل پردیس و دو فروشگاه بخش و همچنین مکان‌های تفریحی این جزیره مانند مراکز غواصی و پارک دلفین ها را خواهید داشت . امکانات هتل را در مطلب مربوط به هتل مطالعه نمایید .

  • هتل ماریانا

هتل ماریانا کیش ،هتلی پنج‌ستاره در جزیره کیش بوده یکی از بهترین و پرطرفدارترین هتل‌ها در جنوب ایران است. امکانات و اتاق های این هتل بسیار عالی می باشد . انواع تفریحات از جمله سوارکاری ، ورزش های آبی و … در این مجموعه ارائه می شود .

هتل ماریانا

هتل ماریانا

  • هتل تماشا

این هتل سه ستاره در نزدیکی پانیذ مال و مرکز خرید مروارید قرار دارد. معماری و فضای داخلی هتل زیباست . در رستوران هتل بیشتر غذاهای ایرانی سرو می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله هتل تماشا کیش مراجعه نمایید .

  • گرند هتل 

هتل گرند کیش یک هتل چهار ستاره در کیش می باشد . این هتل علاوه بر امکاناتی که برای توریست ها دارد ، دارای سالن کنفرانس و موارد اینچنینی برای میزبانی از کنفرانس ها و جلسات شما را نیز دارد.

  • هتل سیمرغ

این هتل سه ستاره دارای ۸۲ اتاق با ظرفیت‌های متفاوتی می باشد که مجهز به امکاناتی در حد استاندارد یک هتل سه ستاره است . قیمت مناسب این هتل یکی از دلایل اقامت افراد در آن است . اطلاعات کاملتری از هتل را در مقاله هتل سیمرغ کیش مطاله نماید .

  • هتل جام جم

هتل جام جم یک هتل سه ستاره در مرکز جزیره کیش می باشد . این هتل برای برای اقامت آرامش‌ بخش عالی است و همچنین برای سفرهای تجاری یک انتخاب فوق العاده محسوب می شود.

  • هتل شایان

هتل 5 ستاره شایان کیش یکی از بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های ایران با تجهیزات عالی و دسترسی آسان به مراکز تجاری و جاذبه‌های گردشگری کیش می باشد .  امکانات هتل شایان کیش از اتاق های لوکس کرفته تا کافی شاپ و رستوران بین المللی را شامل می شود .

هتل شایان

هتل شایان

  • هتل لوتوس

معماری باشکوه این هتل از دوره باستان الهام‌گرفته شده بود. هتل لوتوس کیش  سه ستاره بوده و در سه طبقه ساخته شد. هتل لوتوس در ساحل جزیره کیش واقع شده‌ است و  علاوه بر اتاق ها شامل  آپارتمان‌ها نیز می باشد.

  • هتل فلامینگو

هتل فلامینگو کیش شامل ۲۰۱ اتاق و سوئیت در دو فاز مختلف است. محل قرارگیری هتل به گونه ای است که مسافران محترم به  مرکز خرید مروارید ، مرکز تجاری ونوس ، و اسکله تفریحی  دسترسی دارند .

  • هتل ارم

هتل ارم کیش دارای 9 طبقه و 225 اتاق می باشد .این هتل چهار ستاره که در بالاترین قسمت منطقه توریستی جزیره کیش واقع شده‌است و مشرف بر آب‌های لاجوردی خلیج‌فارس است. امکانات این هتل بی نظیر بوده و قطعا یک اقامت رویایی را در ان خواهید داشت .

این هتل در چهار طبقه با سبک معماری اروپایی بروک طراحی شده‌است. این هتل بازسازی‌شده و به عنوان هتل پنج‌ستاره دیان سورینت آماده است تا میزبان میهمانان باشد.

  • هتل صدف

از امکانات هتل صدف کیش می توان به تالار کنفرانس، اتاقهای لوکس،  باشگاه تفریحی، رزرو سفر و رستوران‌ بی نظیر آن اشاره نمود .

هتل صدف

هتل صدف

  • هتل هلیا

این هتل چهار ستاره با امکانات استاندارد و خدمات مناسب یکی از هتل هایی است که توسط گردشگران برای اقامت انتخاب می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این هتل بهتر است مقاله هتل هلیا کیش را مطالعه نمایید .

  • هتل آرامیس

هتل آرامیس کیش یکی از مناسب ترین هتل ها برای اقامت در جزیره کیش، می باشد. این هتل یک هتل تازه‌ تاسیس با نمای زیبا و دکوراسیون و همچنین امکانات رفاهی رضایت‌بخش است.

هتل دریایی ترنج در کیش یکی از باشکوه‌ترین هتل‌ها در این جزیره است. این هتل در شمال غربی جزیره کیش در آب‌های آبی خلیج‌فارس قرار دارد.

هتل ترنج

هتل ترنج

علاوه بر هتل های ذکر شده در بالا هتل های لوکس دیگری همچون هتل پارسیان کیش و هتل ویدا وجود دارند که در صورت مسافرت تفریحی یا تجاری می توانید در این هتل ها اقامت کنید . پیشنهاد میکنم از مقاله هتل ویدا کیش بازدید نمایید .

راه های مختلف برای مسافرت به کیش

مسیر هوایی به مقصد کیش که نهایتا 1 ساعت زمان لازم دارد.

مسیر ریلی که از تهران و بندر عباس می باشد و حدود 20 ساعت زمان لازم دارد.

مسیر جاده ای تهران و قم و مهریز و سیرجان و بندرلنگه و نایین که 1509 کیلومتر راه است.

آب و هوای کیش

میانگین دما در جزیره ی کیش 26 درجه ی سانتی گراد است.همانطور که می دانید آب و هوای کیش به صورت کلی گرم به همراه رطوبت می باشد.بارندگی در این شهر به ندرت و فقط در فصل زمستان اتفاق می افتد.

سفر به کیش

در طول سال بیشتر از یک ملیون نفر جزیره ی کیش را برای مسافرت های تفریحی و گشت و گذار در کیش انتخاب می کنند.یکی از علاقمندی های بزرگ گردشگران به این جزیره وجود بازارهای بزرگ دارای اجناس خارجی و با کیفیت و با قیمت های بسیار منساب برای خرید می باشد.در حال حاضر حدود 10 بازار بسیار معروف در این جزیره وجود دارد که گردشگران بای خرید این بازارها را انتخاب می کنند.

  1. بازار ونوس
  2. بازار پانیذ
  3. بازار پارس خلیج
  4. بازار صفین
  5. بازار مریم
  6. بازار مرجان
  7. بازار زیتون
  8. مرکز تجاری کیش
  9. بازار پردیس
  10. بازار مروارید

کرایه اتوموبیل در کیش

یکی از فعالیت هایی که در جزیره ی کیش از رونق خوبی برخوردار می باشد کرایه ی اتوموبیل می باشد.شما می توانید پس از مسافرت به این جزیره و مستقر شدن اتوموبیلی کرایه کنید و تا پایان مدت اقامت خود برای رفت و آمد از آن استفاده کنید.

ضمن استفاده از این خودروها حتما قوانین رانندگی را رعایت کنید در غیر این صورت متهمل جریمه های سنگیننقدی می شوید.

برای کرایه ی اتوموبیل حتما کارت ملی و شناسنامه و اصل گواهینامه را به همره داشته باشید.قرار دادی میان شما و شرکت ارائه دهنده ی اتوموبیل تنظیم می شود و شما یک چک یا صفده به عنوان وجه ضمانت به آن شرکت تحویل می دهید.

بهترین رستوران های کیش

رستوران کوه نور کیش       آدرس:میدان امیر کبیر رو به روی دانشگاه کیش

این رستوران دارای منویی شامل غذاهای اروپایی می باشد که دکوراسیون داخلی آن بسیار متفاوت و شیک و حالت صخره ای است.

رستوران توتی فروتی کیش     آدرس:انتهای بلوار دریا

غذاخوری در کنار دریا را می توانید با مراجعه به این رستوران تجربه کنید.

این رستوران ارائه دهنده ی انواع غذاهای فست فودی و دریای و سنتی می باشد.

رستوران میر مهنا کیش        آدرس:نوارساحلی-جنب هتل رز

یکی دیگر از رستوران های ساحلی کیش است که ممترین ویژگی آن اجرای موسیقی زنده در محوطه ی رستوران می باشد که ساعات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رستوران فودلند کیش          آدرس:ضلع غربی بازار مرجان

یکی از بزرگترین و مجهز ترین فست فودهای موجود در کشور می باشد که دارای ویژگی کیوسک اتوماتیک برای سفارش غذا می باشد و داخل رستوران کافی شاپ هم دارند.

چند نکته ی جالب در مورد کیش

روستای حریره کیش

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در جزیره ی کیش روستایی وجود دارد به نام روستای حریره که چندین سال است که در این روستا کسی زندگی نمی کند.

بومیان این جزیره می گویند که نام این روستا از نام بانویی گذاشته شده است که زمانی ملکه ی این روستا بوده است.می توان گفت که تقریبا تمامی خانه ها و کاخ های موجود در این روستا از بین رفته است و فقط کاخ ملکه ترمیم شده است که جنبه ی تاریخی دارد.

یکی دیگر از نکات حیرت انگیز در مورد این روستا این مسئله است که افرادی که در نزدیکی این روستا زندگی می کنند می گویند که شب ها صداهایی مانند آوازهای عجیب از این روستا شنیده می شود و به همین علت است که در شب کسی نمی تواند در این روستا بماند.

کشتی یونانی کیش

مرداد ماه سال 1345 دقیقا زمانی بود که کشتی یونانی در جزیره ی کیش و در روستای باغو به گل نشست.

کشتی یونانی در سال 1322 توسط شرکتی به نام گلاسکو ساخته شده است.

عهد و پیمان میان جزیره ی کیش و دبی

یکی دیگر از نکات جالب در مورد جزیره ی کیش این مورد است که این دو با یکدیگر پیمان خواهر خواندگی خوانده اند.