omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

omraninfo20

جامع ترین پایگاه محصولات و خدمات ساختمای ایران

تور ارزان استانبول

تور استانبول شناخت شهر استانبول و سوالات گوناگون؟

 تور استانبول :استانبول یا اسلامبول ، کدام واژه درست است ؟

حال برایتان توضیح می دهم که کدام واژه مناسب است و چرا ؟

قبل از ورود اسلام به ترکیه و شهر استانبول نام این شهر قسطنطنیه یا کنستانتین بود .

چون این شهر توسط امپراطوری روم اداره می شد و جزو قلمرو امپراطوری روم بود.

با گذشت چندین سال و در جنگهایی که بین دولت عثمانی که دولت حاکم در آسیای صغیر یعنی ترکیه بود و امپراطوری روم دولت عثمانی توانست امپراطوری روم را شکست داده و خود صاحب این شهر مهم شود.

پس از این اتفاق مهم به علت فتح این شهر توسط دولت عثمانی نام این شهر را از قسطنطنیه به اسلامبول تغییر داد.

مسجد سلطان عثمانی نیز در شهر استانبول بنا شده است.

بوول در واژه ترکی یعنی پیداکن

اسلامبول یعنی پیدا شده توسط اسلام یا فتح شده توسط اسلام

چون در زمانهای قدیم نامها زیاد تغییر می کرد و با مهاجرت بسیاری از مردم از سرتاسر ترکیه به استانبول بعلت اهمیت اقتصادی و سیاسی نام این شهر رفته رفته به استانبول تغییر پیدا کرد .

پس در جواب سوال می توان گفت که هم استانبول واژه درستی می باشد و هم اسلامبول

ولی به علت روزمره بودن و جمعیت زیاد این شهر واژه اسلامبول منسوخ شد و جای خود را به استانبول داد.

و امروزه دیگر استانبول بر سر زبانهاست.

در تصویر بالا نقشه کشور ترکیه و موقعیت قرار گیری شهر استانبول را مشاهده می کنید.

<

استانبول جواهر ترکیه یا جواهر جهان؟

وقتی صحبت از تور استانبول و یا شهر استانبول می شود

همه فکر می کنند استانبول فقط مقصد گردشگری است، استانبول جواهر گردشگری جهان می باشد.

گردشگری در استانبول از مهمترین دلایل سفر به استانبول است. یکی از برجسته‌ترین موسسات آموزشی در ترکیه دانشگاه فنی و بین المللی استانبول است . این دانشگاه افراد زیادی از سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

دانشگاه حاجت تپه نیز یکی از دانشگاه‌های رتبه اول ترکیه  با مدارس پزشکی است.

آن زمان که شب هنگام وارد حریم هوایی کشور ترکیه شدید و پس از آن بر فراز شهر استانبول قرار گرفتید اگر از پنجره به پایین نگاه کنید استانبول را میبینید که مانند زمرد می درخشد.

خبری که در راس خبرهای جهان قرار گرفت خبر افتتاح بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول ترکیه بود که به تیتر یک روزنامه ها و خبرگزاریهای مشهور دنیا مبدل شد.

یکی از این خبرگزاریها خبرگزاری معروف یورونیوز (euronews) بود .

این کانال و خبرگزاری بطور کامل این اتفاق را تحت پوشش قرار داد.

و اما فرودگاه جدید استانبول:

فرودگاه جدید استانبول همزمان با پنجاهمین سالگرد جمهوری ترکیه در 7 آبان 97 توسط رجب طیب اردوغان افتتاح شد.

این فرودگاه دارای 6 باند پرواز و 3 پایانه میباشد و به شاه راه اتصال اروپا و آسیا و آفریقای شمالی مبدل خواهد شد.

فرودگاه جدید استانبول برای سرویس دهی به 200 میلیون مسافر در سال ، از فناوری پیشرفته در فرآیند کنترل پاسپورت مسافران، استفاده میکند .

ترکیه و تمام شهر های آن از پرطرفدارترین مناطق توریستی دنیا به حساب  می آیند این محبوبیت نه فقط به خاطر مکان های دیدنی ترکیه و استانبول است بلکه غذاهای متنوع و بسیار لذیذ (10 تا از بهترین خوراکی ها در استانبول)، مکان ها و بازارهای خرید جذاب و مردمان دوست داشتنی و مهمان نواز ترکیه بر محبوبیت و جذابیت آن افزوده است . بهترین کافه ها در استانبول به آسانی در دسترس شما هستند . بهترین کافه های روباز در استانبول هستند. شاید خواندن مقاله استانبول کجا بمانیم بتواند به شما کمک شایانی کند.

  • حقایق آشکار در مورد استانبول

در این مقاله شما را به طور کلی با تاریخ، پول، گردش، اینترنت و غیره  در رابطه با استانبول آشنا خواهم کرد.

در این مقاله حقایق کوتاه درباره استانبول باید بدانید. حقایقی که تا بحال در مورد استانبول نمی دانستید.

  • 1- تاریخچه استانبول

در واقع می توان گفت استانبول از شهرهای بزرگ بندری جهان است و صد در صد شهری استراتژیک و قدرتمند از نظر اقتصادی، توریستی و شهر تمدنهای تاریخ بشری و بزرگترین شاهراه حیاتی و فرهنگی  شرق و غرب جهان است.

مرز شرق و غرب دنیا، مرز شرق و غرب تمدن ها،مرز صلح و آرامش و مرز جنگ و خونریزی بوده است.

وقتی صحبت از استانبول میشود همه حکومت روم و عثمانی و جنگ این دو امپراطوری را بزرگ جلوه می دهند.در حالی که استانبول چیزی فراتر از تاریخ جنگهاست.

در تاریخ، استانبول پایتخت روم، بیزانس، لاتین و امپراتوری عثمانی بوده است . اما هنوز این شهر پایتخت ترکیه نیست.

جابه جایی پایتخت ترکیه از قسطنطنیه به آنکارا در زمان تشکیل جمهوری ترکیه اتفاق افتاد  و جمهوری ترکیه نام ارزانترین تور استانبول نوروز 99 را به استانبول تغییر داد.

آنکارا پایتخت ترکیه است.

  • 2-ارز ترکیه

پول محلی ترکیه لیره ترک (TL) است. ارزی که در تمامی نقاط اروپا و آفریقا و در کشورهای آسیای میانه و بیشتر در ایران خرید و فروش می شود. و ارز بین اروپا و آسیا همیشه در  یک جای اقتصاد جا گرفته است.

با گردشگری در استانبول می توانید بهترین هدیه ها را از معروفترین مراکز خرید بر حسب بودجه خود و پولی که در اختیار دارید تهیه کنید.   از بهترین مراکز خرید استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در پارک و مرکز خرید ایستینیه این مرکز هم دارای بخش‌های سرپوشیده و هم فضای باز است. بخش فضای باز دارای یک پارک مرکزی سبز است و به خرید خیابانی می‌پردازد. با اجاره اتومبیل در استانبول نیز خودتان می توانید در خیابان های استانبول چرخی زده و بهترین مراکز باب میلتان را پیدا کنید.

  • 3-خودپرداز و مبادله نقدی در استانبول

نقاط ضعف در استانبول بسیار کم است.

اکثر ماشین ها کارت هایی دارند که می توانید هزینه تاکسی را با آن پرداخت کنید یا متروبوس و قطار و کشتی های مسافربری.

خود پردازهای زیادی هم در همه جای استانبول به وفور وجود دارند که شما می توانید نیارز های مالی خود را از خود پردازها برطرف نمائید.و همچنین بسیاری از مغازه ها  دلار، استرلینگ و یورو و خیلی پولهای معمول بازار را قبول می کنند.

  • 4- انعام در رستورانها و بار های استانبول

اگر چه اجباری نیست، قانون مشترک درباره تمامی رستورانها این است که حدود 10 درصد از قیمت صورتحساب را هنگام ترک در رستوران ها  انعام بگذارید. و در واقع نوعی نیشگون گرفتن تلقی می گردد.

پنج رستوران برتر شهر استانبول بهترین غذاها و با کیفیت ترین آنها را طبخ می کنند. البته رستوران خوب در استانبول زیاد است . رستوران پارک سمندان و رستوران تورکواز گورمه از دیگر رستوران های محبوب استانبول است.

  • 5- مکانهای محبوب اکثر توریستها در استانبول

بیشتر کسانی که به استانبول می روند.حتما میدان تکسیم استانبول را بیشتر از هر جایی می بیینند چون هم رستورانهای استانبول و برترین مراکز خرید استانبول در این مکان  بیشتر از مکانهای دیگر در دسترس عموم  می باشد.

از جمله بهترین کافه‌های روباز در استانبول می توان به اسکله قایق و Corlulu و  Katmerler نام برد.

خیابان استقلال در استانبول، در یک روز تعطیل آخر هفته حدود سه میلیون نفر بازدید کننده داشت . در طول این خیابان فروشگاه های موسیقی ، کتاب فروشی ها ، گالری های هنری ، سینما ، تئاتر ، کتابخانه ها ، کافه ها ، بارها ، خانه ها، بوتیک ، کاباره هایی با موسیقی زنده و رستوران به جشم میخورند.

کاخ بلاکرنای در ساحل سلطان مهمت واقع شده است و تنها 10 دقیقه با مهمترین مکانهای استانبول (مسجد و موزه ایا سوفیا و موزه قصر تاپکاپی) فاصله دارد.

محله Ortakoy اورتاکوی در استانبول نیز دارای تعداد زیادی کافه تریا و خانه چای در اطراف و در نزدیکی آب یا در کوچه ها است و همچنین تعدادی رستوران ، کافه ، فروشگاه کوچک و بازار نیز دارد .

20 منطقه گردشگری استانبول حتما ببینیم کدامند؟

بزرگترین مکانهای توریستی  در استانبول (ایا صوفا، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و بازار بزرگ استانبول)،  این چهار تا مکان گردشگری زمان زیادی را از یک گردشگر در هنگام بازدید می گیرد.

چون واقعا شگفت انگیز هستند. اگر چه بسیاری از جاذبه های توریستی دریای مرمره و اژه در نزدیکی منطقه قدیمی شهر سلطان مهمت واقع شده است، منطقه ای خیره کننده ای از مناظر شگفت انگیز استانبول را نمایان می کند

ما در ادامه مقاله جاهای دیدنی استامبول را نام می بریم

  • 1-ایا صوفیا

گفته می شود زمانی که امپراطور بیزانس ژوستینیان برای اولین بار در سال 536 میلادی به کلیسای چورج بعد از اتمام ساخت کلیسا وارد شد، او فریاد زد: افتخار میکنم به خدایی که مرا به این کار ارزشمند سوق داد .” اوه سولومون، من شما را نادیده گرفتم!

ایا صوفیا یا کلیسای چورج (قبلا ” اسمش حجاب سوفیابود “) بیانگر  غرور فنی و معماری امپراتوری روم  در دنیای ثروت و تجملات آن زمان و توانایی های فنی امپراتوری رم  و نمادی در معماری بود.

ایا صوفیا بعد از  فتح قسطنطنیه توسط ارتش عثمانی تبدیل به مسجد و در قرن بیستم پس از به قدرت رسیدن مصطفی کمال آتاتورک در ترکیه به موزه تبدیل شد و فروشگاه توریستی سود آور برای ترکیه و استانبول گشت.

آدرس: ایا صوفیا میدانی سلطان احمد


-محله توپکاپی (قصر توپکاپی)

این اثر باستانی ابتدا توسط Mehmed Conqueror در قرن 15 ساخته شده است. امپراتوری عثمانی دراین قصر شکوهمند در کنار بسفر تا قرن نوزدهم سلطنت کرد. مجتمع عظیمی که نمایشگر خیره کننده ای از هنر اسلامی است با حیاط های باشکوه که با کاشی کاری که با کار دست نقاشی شده اند، با اتاق های مجلل که در حول این حیات قرار گرفته اند که همه توسط دیوارها و برج های محدود شده است.

مسجد زیبای سلطان احمد ، با معماری با شکوه خود از باشکوه ترین آثار استانبول است که امروز به عنوان مسجد آبی شناخته می شود. مسجد بین سالهای 1609 تا 1616 ساخته شده است . معماری این مسجد مجموعه ای از قبه ها است که به صورت هماهنگ در کنار هم قرار گرفته اند و در نهایت جلوه زیبای را به چشمان بیننده هدیه میدهد. در ابتدای ساخت این اثر دارای شش مناره بود اما به علت یکی بودن تعدا مناره هایش با مسجد الحرام  در مکه مورد اعتراض برخی از افراد به سلطان شد به خاطر همین سلطان احمد مناره هفتم را در این بنا ساخت تا مخالفت ها پایان گیرد.

توجه داشته باشید به علت اقامه نماز در مسجد سلطان احمد باید در هنگام بازدید از مسجد بدن خود را کامل بپوشانید .در قسمت ورودی سایت سلطان احمد به گردشگران دامن و مقنعه های آبی و کرم رنگ داده میشود .

  • 4- آب انبار باسیلیکا (basilica cistern)

این آب انبار در سال 532 میلادی برای تامین آب کاخ بیزانس ساخته شد. این آب انبار بر روی ستون های که در 12 ردیف 28 تایی ساخته شده است. نام این انبار از محلی که در آن ساخته شده است گرفته شده است . معماری رومی در این بنا بسیار مشهود است از جمله تراشکاری سر های مدوسا بر روی ستون ها و حکاکی چشم پرنده بری روی سنگ ها را می توان نام برد.

افسانه ها اینگونه روایت میکنند که مدوسا دختر چشم ابرو مشکی مغروری بوده است که دلباخته پسر زئوس بوده و رقیب عشقی آتنا  به حساب می آمده  از این رو آتنا موهای مدوسا را به مار تبدیل میکند  و از آن بعد هرکس چشمش به چشم مدوسا می افتاد طلسم شده و به هیولایی زنانه مبدل میشده . برج دختر در استانبول براساس همین افسانه ساخته شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.